Skip links

BUSINESS TO CUSTOMER VS BUSINESS TO BUSINESS

Τι είναι το Business-to-Consumer (B2C);

 

Ο όρος επιχείρηση προς καταναλωτή (B2C) αναφέρεται στη διαδικασία πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών απευθείας μεταξύ μιας επιχείρησης και καταναλωτών που είναι οι τελικοί χρήστες των προϊόντων ή των υπηρεσιών της. Οι περισσότερες εταιρείες που πωλούν απευθείας σε καταναλωτές μπορούν να αναφέρονται ως εταιρείες B2C.Το B2C έγινε εξαιρετικά δημοφιλές κατά τη διάρκεια της έκρηξης του dotcom στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν χρησιμοποιήθηκε κυρίως για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές που πούλησαν προϊόντα και υπηρεσίες στους καταναλωτές μέσω του Διαδικτύου.Ως επιχειρηματικό μοντέλο, η επιχείρηση προς τον καταναλωτή διαφέρει σημαντικά από το μοντέλο επιχείρησης σε επιχείρηση, το οποίο αναφέρεται στο εμπόριο μεταξύ δύο ή περισσότερων επιχειρήσεων.

 

Οι επιχειρήσεις-προς-καταναλωτές (B2C) είναι από τα πιο δημοφιλή και ευρέως γνωστά μοντέλα πωλήσεων. Η ιδέα του B2C χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Michael Aldrich το 1979, ο οποίος χρησιμοποίησε την τηλεόραση ως το πρωταρχικό μέσο για να προσεγγίσει τους καταναλωτές.Το B2C αναφέρεται παραδοσιακά σε εμπορικά καταστήματα, φαγητό σε εστιατόρια, ταινίες pay-per-view και infomersial. Ωστόσο, η άνοδος του Διαδικτύου δημιούργησε ένα ολοκαίνουργιο επιχειρηματικό κανάλι B2C με τη μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου ή την πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου.

 

Αν και πολλές εταιρείες B2C έπεσαν θύματα της επακόλουθης κατάρρευσης του dot-com καθώς το ενδιαφέρον των επενδυτών στον τομέα μειώθηκε και η χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων μειώθηκε, οι ηγέτες της B2C όπως η Amazon και η Priceline επέζησαν από την αναταραχή και έκτοτε έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία.Κάθε επιχείρηση που βασίζεται σε πωλήσεις B2C πρέπει να διατηρεί καλές σχέσεις με τους πελάτες της για να διασφαλίσει την επιστροφή τους. Σε αντίθεση με το business-to-business (B2B), των οποίων οι καμπάνιες μάρκετινγκ έχουν ως στόχο να αποδείξουν την αξία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, οι εταιρείες που βασίζονται στο B2C πρέπει να προκαλέσουν μια συναισθηματική ανταπόκριση στο μάρκετινγκ στους πελάτες τους.

Τι είναι η εταιρεία B2B;

 

Οι εταιρείες B2B είναι υποστηρικτικές επιχειρήσεις που προσφέρουν τα πράγματα που χρειάζονται άλλες επιχειρήσεις για να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα μοντέλα επιχειρήσεων προς καταναλωτή (B2C), τα οποία πωλούνται απευθείας σε μεμονωμένους πελάτες και μοντέλα καταναλωτή προς επιχείρηση (C2B), στα οποία οι χρήστες προσφέρουν υπηρεσίες για μια επιχείρηση (όπως κριτικές πελατών ή μάρκετινγκ επιρροής) . Οι εταιρείες B2B έχουν ένα εντελώς διαφορετικό κοινό-στόχο: Προσφέρουν τις πρώτες ύλες, τα έτοιμα ανταλλακτικά, τις υπηρεσίες ή τις διαβουλεύσεις που άλλες επιχειρήσεις πρέπει να λειτουργήσουν, να αναπτυχθούν και να κερδίσουν.

 

Παραδείγματα εταιρειών B2B

 

Υπάρχουν εταιρείες B2B σε κάθε κλάδο, από τη μεταποίηση έως το λιανικό εμπόριο. Ότι και να κάνει η επιχείρηση, μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι δραστηριοποιούνται πλήθος προμηθευτών και συμβουλευτικών εταιρειών B2B. Κάθε εταιρεία B2C απαιτεί συγκεκριμένα προϊόντα, υπηρεσίες και επαγγελματική συμβουλή, έτσι κάθε εταιρεία B2C δημιουργεί δραστηριότητα B2B.

Ένα παράδειγμα μιας παραδοσιακής αγοράς B2B είναι η κατασκευή αυτοκινήτων. Όλοι γνωρίζουν μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, αλλά σε κάθε μοντέλο αυτοκινήτου ή φορτηγού που παράγουν είναι δεκάδες προϊόντα άλλων εταιρειών. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα ελαστικά, οι εύκαμπτοι σωλήνες, οι μπαταρίες και τα ηλεκτρονικά που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του τελικού καταναλωτικού προϊόντος – του οχήματος -. Ο κατασκευαστής αγοράζει αυτά τα προϊόντα από τους διάφορους προμηθευτές του και τα ενσωματώνει στο τελικό προϊόν. Όταν αγοράζετε ένα αυτοκίνητο από μια εταιρεία, αγοράζετε ανταλλακτικά που έχουν δημιουργηθεί από δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες άλλες επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις από επιχείρηση σε επιχείρηση αποτελούν ζωτικό μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού κάθε κλάδου.

B2C εναντίον Επιχείρηση σε επιχείρηση (B2B)

 

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το μοντέλο business-to-καταναλωτής διαφέρει από το μοντέλο business-to-business (B2B). Ενώ οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα για προσωπική τους χρήση, οι επιχειρήσεις αγοράζουν προϊόντα για χρήση για τις εταιρείες τους. Οι μεγάλες αγορές, όπως ο εξοπλισμός κεφαλαίου, γενικά απαιτούν έγκριση από αυτούς που διευθύνουν μια εταιρεία. Αυτό καθιστά την αγοραστική δύναμη μιας επιχείρησης πολύ πιο περίπλοκη από εκείνη του μέσου καταναλωτή.

 

Σε αντίθεση με το επιχειρηματικό μοντέλο B2C, οι δομές τιμολόγησης τείνουν να είναι διαφορετικές στο μοντέλο B2B. Με το B2C, οι καταναλωτές πληρώνουν συχνά την ίδια τιμή για τα ίδια προϊόντα. Ωστόσο, οι τιμές δεν είναι απαραίτητα οι ίδιες. Στην πραγματικότητα, οι επιχειρήσεις τείνουν να διαπραγματεύονται τιμές και όρους πληρωμής.

This website uses cookies to improve your web experience.
en_USEnglish
explore
drag